קידום אתרים בגוגל

תובנות על קידום אתרים בגוגל

אם אתם רוצים לייצר נוכחות מרשימה ברשת האינטרנט ככל הנראה תצטרכו להשקיע בקידום אתרים אורגני. טכניקת פרסום זו נחשבת למובילה בעולם כיום ועל אף שהיא פועלת בעיקר לטווח הארוך – היתרונות בה רבים וחשובים לכל עסק מה שהופך את ההשקעה למשתלמת במיוחד. העבודה על קידום האתר היא עבודה סיזיפית ולכן לפני שאתם משקיעים אלפי שקלים בחודש בקידום אתר העסק שלכם כדאי לוודא מול מקדם האתרים שהוא מבצע את כל ההכנות הנדרשות לעבודת הקידום ושתוכנית העבודה על האתר מותאמת אישית לצרכי העסק ויש תיאום ציפיות בין הצדדים.

פגישה/שיחה ראשונה בין המקדם ללקוח

דניאל מסטר, מומחה לקידום אתרים אורגני ובעלי חברת מסה מדיה קידום אתרים, מציין את החשיבות של הרושם הראשוני הנוצר בין הלקוח למקדם בשיחתם או פגישתם הראשונה: "השיחה או הפגישה הראשונה יהיו מכריעות לגבי הכימיה בין המקדם ללקוח. במידה והמקדם הוא טוב ומקצועי, הרי שכדי שהעבודה תניב תוצאות צריך שיתוף פעולה ואמון מצד בעל העסק הן מבחינה תקציבית והן מבחינת סבלנות. הכימיה בין הצדדים תכריע בנושא זה וחשוב גם לתאם ציפיות כמובן מול הלקוח."

אפיון העסק, צרכיו ותקציב בעל העסק

בשלב הזה של הפגישות והשיחות הראשונות בין הצדדים חברת הקידום תאפיין את העסק, מוצריו, שירותיו, החזון שלו והיתרונות שלו על פני המתחרים. כמו כן תאפיין את המטרות של בעל העסק, את הציפיות וכמובן תבנה תקציב המותאם להיקף העבודה הנדרש בקידום. במידה ויש הסכם בין הצדדים אפשר יהיה להכין הסכם עבודה ולהתקדם.

חתימה על הסכם עבודה בין הצדדים

חברת קידום שלא עובדת עם הסכם היא לא חברה מקצועית. יתרה מכך אתם משאירים פתח לעוגמת נפש ובעיות משפטיות שונות בין הלקוח למקדם האתרים. גם חברת הקידום רוצה לקבל את התשלומים שלה ובזמן וכן בהתאם למה שסוכם עם הלקוח. מצד שני הלקוח רוצה לוודא למשל שהעבודה שהוא מקבל עבור כספו, לא תיעלם ותתאדה לאחר הפסקת העבודה בין הצדדים.

מה הכוונה? הרי שהלקוח, אם יפסיק את עבודת הקידום שלו, צפוי לאבד מדירוגיו הגבוהים במנועי החיפוש ולאבד את תנועת הגולשים אלא אם ימשיך להשקיע בקידום אורגני. ובכן לא מדובר במקרה שכזה – אלא למשל על חברות קידום שהורידו קישורים מהרשת עבור לקוח מסוים שהפסיד את העבודה עמם. חשוב להבין כי ככל שהלקוח קיבל שירות במהלך החודשים ששילם – צריך לכבד את התשתיות שנוצרו בעבורו באותם חודשים ולא להסירם מהרשת גם אם "כועסים" על הלקוח שהפסיק את השירות.

ביצוע פעולות מחקר שונות לפני תחילת העבודה

כעת יש לבצע אסטרטגיה לקידום האורגני של העסק הכוללת בין היתר את גובה התקציב של הלקוח, ניתוח מתחרים וניתוח ואפיון של העסק וקהל היעד שלו. חשוב לבצע מספר מחקרים בתחום, עם המתחרים ומחקר מילות מפתח שהממצאים של המחקר יסייע לנו לבנות אסטרטגיית קידום אתרים מקצועית המותאמת לצרכי העסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *