גבר בהליך חדלות פירעון

תובנות על הליכי חדלות פירעון

מהו הליך חדלות פירעון והאם זה משהו שיכול לעזור לנו?

אדם או בעל עסק הנקלע למצב כלכלי קשה עד כדי כך שאינו יכול לעמוד כבר בהוצאותיו, אלה מצטברים מחודש לחודש, הליכים משפטיים החלו להינקט נגדו וסך הנכסים שלו נמוך מסך חובותיו יכול להגיש בקשה לפשיטת רגל, המבוססת על חוק חדלות הפירעון החדש. פשיטת רגל היא לא דבר נעים אולם לעתים היא הדרך היחידה להרוויח את חייכם בחזרה, לחיות בשקט ללא חובות ולהתחיל להתנהל כלכלית בצורה נכונה. כמה פעמים אמרתם לעצמכם בשנה האחרונה, עם כל החובות שיש לכם על הראש, שאילו יכולתם להתחיל הכול מחדש עם השכל והניסיון שיש לכם היום – האם לא הייתם עושים דברים אחרת כדי לא להגיע למצב הקיים? ובכן לאחר הליך חדלות פירעון של כמה שנים תוכלו להרוויח את חייכם בחזרה.

הליכי חדלות פירעון

אדם המגיע לחדלות פירעון הוא אדם שיש לו חובות הגדולים מסך נכסיו והכנסותיו באופן משמעותי והוא אינו יכול יותר לעמוד בהם. בדרך כלל האופציה הראשונה תהיה להגיע לפשרה או הסדר תשלום מול הנושים השונים אולם בהיעדר הסכמים שניתן לעמוד בהם או במידה והנושים אינם מעוניינים להגיע להסדר, יש הצורך להכריז על חדלות פירעון בבית המשפט. בעבר היה ידוע ההליך כפשיטת רגל ואילו כיום מדובר בהליך הנקרא הליך חדלות פירעון. הליך זה פשוט ומהיר יותר מאשר בעבר אך עדיין אורך כמספר שנים עד קבלת ההפטר המיוחל וגם זה תלוי במגוון תנאים.

מהו חוק חדלות פירעון ומהי מטרת החוק?

חוק חדלות פרעון אומר שאדם או בעל עסק שסך חובותיו גבוהים משמעותית מסך ההכנסות שלו ושווי הנכסים שלו וכן גדולים מסך החובות המינימלי הקבוע בחוק זה, יכול להכריז על פשיטת רגל. לשלם במשך כמה שנים תשלומי הסדר לנושים (התהליך כולל כינוס נכסי החייב) ולבסוף, במידה ועבד בכל הקריטריונים והתשלומים, יוכל להרוויח את ההפטר מיתרת חובותיו ולחזור לתרום לחברה.

מגבלות החלות על החייב לאורך ההליך

במסגרת הליך פשיטת הרגל או חדלות הפרעון אם תרצו, לא יוכל החייב לצאת מהארץ, אלא באישור מיוחד מבית המשפט. החייב יסומן כבעל חשבון מוגבל בבנק בו מתנהל חשבונות וכן בבנק ישראל ובמאגר נתוני האשראי. החייב לא יוכל להשתמש בכרטיסי אשראי, שיקים ולא יוקצו לו מסגרות אשראי לא בחשבון העו"ש, לא בחברות אשראי חוץ בנקאיות ועוד. בנוסף החייב לא יוכל לפתוח עסק או להיכנס כשותף או מנהל בכיר של עסק עד השלמת ההליך.

החשיבות של עו"ד מנוסה בתחום

ללא עורך דין המתמחה בנושאי חדלות פרעון סביר להניח שתתקשו מאוד להשיג את ההפטר המיוחל. עורך הדין ילווה אתכם מול בית המשפט, רשויות המיסים, הנושים השונים ויעזור לכם להגיע להסדר תשלום שתוכלו לעמוד בהם וגם לחיות את חייכם בכבוד במקביל, תוך הדרכה וליווי מול בית המשפט עד קבלת ההפטר המיוחל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *